Regler

  | Grundregler

  •  RDM (Random Deathmatch)
    • Definition: Innebär att döda eller slå andra spelare utan giltigt bakomliggande scenario.
    • Exempel: Du hamnar i bråk med en person, du väljer som första utväg att slå ner honom istället för att prata dig ur bråket.
    •  VDM (Vehicle Deathmatch)
    • Defintion: Innebär att använda fordonet som ett vapen för att skada eller döda utan giltigt bakomliggande scenario.
    • Exempel: Det står en person på gatan. Du kör på honom, utan någon som helst bra anledning.
  •  COPBAIT
    • Defintion: Innebär att du försöker få polisens uppmärksamhet
    • Exempel: Du befinner dig vid ett trafikstopp, bredvid dig står en Polis. Du kör mot rött.
  •  FEARRP
    • Definition: Innebär att du inte värnar om ditt liv.
    • Exempel: Du åker ensam till en mörk bongård, plötsligt dyker 4 bilar upp med beväpnade män. De riktar på dig, du försöker springa därifrån fast de har vapen mot dig.
  •  METAGAMING
    • Definition: Innebär att du använder information som din karaktär inte vet om.
    • Exempel: Du sitter i Discord, din vän berättar att Polisen tagit honom och han visar var han är. Du åker dit.
  •  NLR
    • Definition: Innebär att du minns saker som hände precis innan din karaktär dog.
    • Exempel: Du har blivit kidnappad vid ett gänghus, du blir avrättad. Efter din återuppståndelse går du och berättar vem som avrättade dig.
  •  COMBAT LOGGING
    • Definition: Innebär att du loggar ut eller försöker kringgå ett pågående scenario. Efter du dött, ska du vänta 5 minuter och sen trycka på "E" och respawna. Därefter ska du ej vara inne på karaktären. Loggar du ut innan dess är det COMBAT LOGGING.
    • Exempel: Du har precis blivit tagen som gisslan i ett bankrån, du loggar ut.
  •  POWERGAMING
    • Definition: Innebär att prioritera sina egna fördelar före ett rättvist och realistiskt spel
    • Exempel: Du är med i en bilkrock utan att du rollspelar på skadorna.
  •  Sunt Förnuft
    • Definition: Grunden bakom alla regler. Använd ditt egna omdöme för att fatta beslut som är rättvisa och rimliga för en rolig och realistisk RP. Bygger på Rimlighet, Respekt och Hänsyn.
    • Exempel: Du tar och cyklar in i en bilaffär, sen tränger du dig i kön.
  •  Social RP
    • Definition: All RP på servern ska ha sin utgångspunkt i Social RP. Det innebär att du ska i första hand hitta lösningar på saker i RP som involverar Social RP. Att skjuta eller använda våld som första lösning på problem man stöter på i rollspelet, bryter direkt mot denna princip.
    • Exempel: Du är med i ett gäng och ska åka och ta över ett Kriminellt område, det är en annan vid området. Du väljer direkt att skjuta honom utan att försöka integrera med honom socialt. Du saknar Social RP.

| Din karaktär

  •  Genomtänkt
    • Du ska ha en genomtänkt och välplanerad karaktär som är unik och bidrar till staden. Att spela sig själv är oacceptabelt.
  •  Röst
    • Din karaktärs röst ska rimligen matcha karaktären. Detta innebär att du ska försöka göra till din röst, antingen utifrån egen förmåga eller voice changer för att matcha karaktären man spelar. Det är inte acceptabelt att spela en fullvuxen man med en ljus röst, eller likaså en kvinna med mansröst.
  •  Skifta mellan Polis och Kriminell
    • Ifall du spelat din karaktär som Kriminell kan karaktären inte senare bli Polis. Likaså kan inte en polis senare bli grovt Kriminell. Regeln gäller strikt och undantag kan i vissa fall ges ifall man kan uppvisa för Staff att karaktären gjort en progress mellan de olika bitarna.
    •  Lall
    • Karaktärer som endast går ut på att lalla runt på servern utan bakgrundshistoria kommer inte tolereras under några omständigheter.
KONTAKTA: (.kurd1ske) eller (intewiggo) på discord försupport. 
Vi på Unity Roleplay skulle uppskatta om ni börjar spela på denna server.
Skapad med Webnode Cookies
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång